A Differenza trà Ratti è Topi

In più di u fattu chì i topi è i topi parenu diversi, sò parechje altre differenze trà di elli. Hè impurtante cunnosce ste sfarenze perchè i vostri sforzi di cuntrollu di i roditori seranu più riesciuti quandu capite ognunu di sti parassiti, u so cumpurtamentu, e preferenze alimentarie, ecc. Ciò chì funziona per cuntrullà i topi ùn funziunerà micca necessariamente per cuntrullà i topi. Eccu perchè:

Topu vs. Rat

Una di e più impurtanti differenze di cumpurtamentu trà topi è topi sò chì i topi sò curiosi è i topi sò prudenti:

 

U surci hè assai prudente è hà da sceglie di evità cose nove in u so percorsu finu à ch'ella ùn abbia avutu u tempu di abituassi à esse presenti. Per via di questu, avete bisognu di mette trappule micca stabilite in u percorsu di u topu prima di mette ci intrappulati.

I topi, invece, sò assai curiosi è investigheranu qualcosa di novu. Dunque duvete fà propiu u cuntrariu per elli: Pone a trappula è mette la ghjustu in u so caminu. In fatti, sè ùn avete micca catturatu nunda in i primi ghjorni, a trappula hè probabilmente in u locu sbagliatu è deve esse spostata.

Altre differenze trà topi è topi sò:

Topi

Campà è Allevà

I Topi preferiscenu manghjà cereali è piante, ma si nutriscenu di guasi tuttu.

Un topu hà da custruì u so nidu in una zona piatta vicinu à una fonte d'alimentazione. Aduprarà guasi ogni materiale dolce o carta finamente triturata.

In 1 annu, 1 topu femina pò razza sin'à 10 littri di 5 à 6 ghjovani - Hè finu à 5 dozzine di topi in un annu!

È - quelli 60 discendenti ponu cumincià à ripruducesi in 6 settimane.

I topi campanu di solitu circa 9 à 12 mesi (à menu chì i pigliemu prima!).

Muvimentu

I Topi ponu stà in piedi nantu à e so zampe di daretu - sustenute da a coda. Facenu questu per manghjà, luttà, o semplicemente capisce induve sò.

I topi sò eccellenti saltatori, nuotatori è scalatori - ponu ancu scalà superfici ruvide è verticali.

 

Sò corridori veloci. Trascendendu nantu à e quattru zampe, tenenu a coda in diritta per equilibriu. Ma s'elli sò impauriti - si ne correnu ghjustu!

U topu hè nutturnu - hè più attivu da u crepuscolo finu à l'alba. Ùn li piacenu micca e luci chjare, ma qualchì volta surtiranu durante u ghjornu in cerca di cibu o sì u so nidu hè disturbatu.

Si pò sculiscà attraversu fori è spazii di 1/4 di pollice - assai più chjucu di ciò chì pare pussibule.

U topu pò saltà 13 cm d'altezza è corre longu à fili, cavi è corde.

Altri fatti di u Mouse

U Topu di a Casa hè cunsideratu unu di i primi 100 Invaders "i peghju di u mondu".

I Topi anu paura di i topi! Hè perchè i topi uccideranu è manghjanu topi. Per via di questu, l'odore di u topu pò esse un forte deterrente per i topi è influenzà u so comportamentu.

I Topi, elli stessi, anu un odore muscu.

Sò daltonii, ma i so altri sensi - uditu, olfattu, gustu è toccu - sò assai appassiunati.

I topi ponu esse truvati in interni è fora, in cità è in zone rurali.

I segni di presenza di topi includenu: excrementes, rongeurs et pistes.

Ratti

Campà è Allevà

I surci manghjaranu guasi tuttu, ma preferiscenu granu è carne freschi.

I surci anu bisognu di 1/2 à 1 once di fluidu ogni ghjornu. Se ùn ottenenu micca questu in l'alimentu chì manghjanu, anu da truvà acqua.

 

A diversità di i topi, chì raramente scavanu, i topi scavanu sottu à l'edifizii, longu à e recinzioni, è sottu à e piante è i detriti.

Una femina di topu pò avè 6 littri finu à 12 ghjovani à l'annu. Questi 70+ surci ponu cumincià à razza quandu da quandu sò 3 mesi.

I surci si riproducenu principalmente in primavera.

I Topi ponu campà sin'à 1-1 / 2 anni.

Muvimentu

I Ratti ponu entre in un edifiziu attraversu un foru di diametru di 1/2 inch.

Sò nuvatori forti, dunque, iè, hè vera chì i topi camperanu in e fogne è ponu entrà in l'edifizii attraversu i scarichi rotulati o i bagni.

Un topu cullerà per ghjunghje à manghjà, acqua, o rifugiu.

Seguiranu rutine è percorsi regulari ogni ghjornu. Se novi ogetti sò posti in u so percorsu, farà tuttu ciò chì pò per evità lu.

I surci sò di solitu à 300 metri da u so nidu o tana.

Fatti di Rat

I segni di presenza di topi sò cagiunati, rozi, piste, piste è tane.

Cum'è i topi, i surci sò nutturni, anu una vista assai povera, è anu un sensu assai forte di picculu, gustu è uditu.

Rispuntendu à i topi, i topi sò assai più grandi, anu una pelliccia più grezza, è anu e teste è i pedi proporzionalmente più grandi.

E spezie di topi i più cumuni in i SU sò u topu di a Norvegia è u topu di u tettu. Sti dui ùn si sò micca d'accordu, è si luttanu trà di elli finu à a morte. U topu nurvegianu vince di solitu.

Ma, perchè u topu norvegese tende à campà in i piani inferiori di l'edificii è di i topi di u tettu in i piani superiori, ponu tramindui infestà u listessu edifiziu à tempu.


Tempu di posta: Aug-12-2020